Energiacentrum hírportál: itt gyorsan és egyszerűen megtalálja a legaktuálisabb információkat, újdonságokat és egyéb érdekességeket. Hasznos információkkal szolgálunk olyan energiafelhasználási lehetőségekről, mint a napelem, napkollektor, szélgenerátor és az alternatív energia. Reméljük, hasznosak leszünk az Önnek.



Home / Életenergia / News
Kautéla Zrt    Tel: 06/30-596-1967    E-mail: info@energiacentrum.com

A vadrózsa pozitív hatásai az egészségre

05.02.2012
A vadrózsa pozitív hatásai az egészségre

A vadrózsa kivonata csökkenti a koleszterint, a vérnyomást és a szív-és keringési betegségek kialakulásának veszélyét. A svédországi Lund egyetem kutatóinak jelent meg erről egy cikkük az European Journal of Clinical Nutritionban. A vadrózsa piros bogyói (csipkebogyó, más néven hecsedli) arról ismertek, hogy rendkívül sok bennük a C-vitamin: 500-szor annyi van bennük, mint a déli gyümölcsben, ezenkívül antioxidánsokat és gyulladáscsökkentőket is tartalmaznak. (Aiolus News)

A svéd kutatók kísérletükhöz a szántott bogyók por alakú változatát használták fel 31 túlsúlyos férfiből és nőből álló csoportnál. Negyven grammot kellett hat héten keresztül naponta folyadékban meginniuk. A kutatók főként arra kerestek választ, hogy a bogyóknak milyen hatásuk var a 2.tipusu diabéteszre és a szívbetegségek kialakulási veszélyének csökkentésére.

A klinikai vizsgálatok kimutatták, hogy a kúra után a résztvevőknek 3,4 %-al csökkent a vérnyomásuk, 5 %-al a koleszterin szintjük ezen belül a rossz LDL-é 6 %-al.
Ez jó eredmény, annál is inkább, mivel a vérnyomás és az LDL ekkora csökkenése együtt 17 %-al csökkenti a szívbetegségek kockázatát - mondják a kutatók, akik az eredményeik további megerősítését várva javasolják, hogy a vadrózsa kivonatát alkalmazzák természetes alternatívaként a sztatinok helyett azoknál, akik ezeket a mellékhatásaik miatt nem tudják szedni. A sztatinok, ugyanis, egyeseknél izomfájdalmakat, a májban és az izmokban az enzimek felszaporodását okozzák.

A vadrózsa kivonatát azoknál is jó alternatívának tartják, akiknél fennáll a diabétesz kialakulásának veszélye, mert a sztatinokról nemrég kimutatták, hogy növeli ennek a betegségnek a kockázatát.

Forrás: Aiolus News








NRGENS

Feliratkozás

Hírlevél

Keresztnév:


Vezetéknév:


E-mail cím:


Feliratkozás      Feliratkozás







kkeresőoptimalizálás, nyereséges internetes üzlet felépítése

Zöld Bank

tudatbázis

út a jövőbe